باسمه تعالی
گزارش هیأت مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان طرقبه شاندیز
به مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مرحله دوم نوبت دوم
ضمن عرض سلام و خیر مقدم خدمت اعضای محترم مجمع عمومی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان طرقبه شاندیز که به عنوان نمایندگان سهامداران قبول زحمت فرموده و از شهر شاندیز و شهر طرقبه در این مجمع حضور به هم رسانیدهاند.
با کسب اجازه از هیأت رئیسه محترم جلسه و ضمن اعلام رسمیت جلسه، در بدو امر دستور جلسه مجمع قرائت و سپس در هر مورد گزارش مختصری از اقدامات و فعالیتهای انجام شده در طی سال مالی گذشته را به سمع و نظر عزیزان رسانیده و در هر مورد پس از طرح موضوع و پاسخ به سوالات مطروحه توسط مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره، نمایندگان محترم با قیام و قعود رای و نظر خود را اعلام و رای اکثریت حاضر در جلسه ملاک تصمیم گیری خواهد بود.
فرایند تشکیل هیأت مدیره و انتخاب مدیرعامل و ثبت شرکت
اولین نامه هیأت موسس جهت اخذ مجوز تشکیل شرکت تعاونی در تابستان سال 1396 ارسال شده است. بعد از گذشت 4 ماه و در اوایل مهرماه اطلاع رسانی جهت تشکیل شرکت تعاونی از سوی هیأت موسس آغاز شد. دفتر موقت شرکت در شرف تأسیس در طرقبه و شاندیز افتتاح شد. بعد از برگزاری جلسات متعدد و توضیح و معرفی قانون شرکتهای توسعه و عمران شهرستانی برای مردم شهرستان، تعداد 1461 نفر در طرقبه و تعداد 468 نفر در شاندیز فرم ثبت نام را تکمیل نمودند.
مراحل پذیره نویسی و ثبت نام تا اواخر بهمن ماه سال 96 به طول انجامید. بعد از آن انتخابات برای مشخص نمودن اعضای مجمع با حضور نماینده اداره تعاون و نماینده فرمانداری و حضور بیش از 70% رای دهندگان در طرقبه و شاندیز به صورت جداگانه برگزار شد. با توجه به تعداد اعضای عضو در شهر طرقبه و شاندیز تعداد 60 نماینده از شهر طرقبه و تعداد 20 نماینده از شهر شاندیز به عنوان نمایندگان مجمع عمومی از سوی سهامداران انتخاب شدند.
اوّلین جلسه مجمع عمومی در فروردین ماه سال 97 برگزار و آقایان محمد همایونی حصار، رضا عظیمی طرقدری، مهدی گل کار طرقبه، جواد عابد خراسانی، محمّد قالیباف طرقبهی، جواد برزگر طرقبه و یاسر رضوی به عنوان اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند. همچنین آقایان محمّد معمرزاده طرقبه، علیرضا وفاکیش و سرکار خانم اعظم عباسیان حصار به عنوان اوّلین بازرسین شرکت انتخاب شدند.
در 24 اردیبهشت 1397 اوّلین جلسه هیأت مدیره شرکت راس ساعت 9 شب با حضور کلیه اعضا برگزار و آقای محمد همایونی حصار به سمت رئیس هیأت مدیره، آقای محمدقالیباف به سمت نایب رئیس هیأت مدیره، آقای سید یاسر رضوی به سمت منشی، جواد عابد خراسانی به سمت مدیرعامل، اقای رضا عظیمی طرقدری و مهدی گل کار طرقبه و جواد برزگر طرقبه به عنوان اعضای عادی هیأت مدیره انتخاب شدند.
مراحل تغییر و تحوّل و تحویل اسناد و مدارک از سوی هیأت موسس در تاریخ یک مردادماه برگزار شد. در این جلسه گزارش اقدامات دو ماهه به فرماندار محترم ارائه گردید. اوّلین قدم هیأت مدیره و مدیرعامل، انجام امور اداری و طی مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها بود که این مهم با پیگیری های پیاپی و مدام در تاریخ 17/06/1397 به نتیجه رسید. همچنین جا داراد از زحمات و تلاشها و پیگیری های جناب آقای عباس علیزاده، عضو محترم مجمع در این خصوص تشکر ویژه انجام شود.
همزمان با پیگیری مراحل ثبت شرکت، گزینه های زیادی به عنوان محل دفتر شرکت شناسایی و بررسی و بازدید شد. در نهایت با همکاری آقای جواد حاجی زاده، دفتر در محلّ فعلی (میدان صاحب الزمان) انتخاب و مراحل تجهیز آن آغاز شد.
در تاریخ 29/06/1397 اطلاعیه روزنامه رسمی منتشر شد و دقیقا بعد از یکسال حساب در شرف تأسیسن شرکت از بلوک خارج و در دسترش هیأت مدیره قرار گرفت. با مصوبه هیأت مدیره و صراحت اساسنامه، بلافاصله وجوه پس اندازه شده سهامداران که بیش از یکسال به صورت بلوکه در حساب شرکت مسدود شده بود، به حساب سپرده سرمایه گذاری منتقل و سود حاصله از این سرمایه گزاری بابت تجهیز شرکت و هزینههای جاری مورد استفاده قرار گرفت. بر همین اساس در شش ماهه دوم سال 97 از محل اوراق مشارکت بانکی مبلغ 364.232.321 ریال و از محل سپردههای بانکی مبلغ 110.958.906ریال سود حاصل شده است. ضمنا لازم به توضیح است که به دلیل کنترل هزینهها، کلیه تجهیزات اداری و مهندسی شرکت با هزینه شخصی مدیرعامل به صورت رایگان در اختیار شرکت توسعه و عمران شهرستان قرار گرفته است.
1- راه اندازی سامانه سهامداران و راه اندازی وبسایت شرکت
همانطوری که اعضای محترم مجمع مطلع هستند، شرکت با سرمایه 11.405.500.000 ریال به ثبت رسید. از این عدد مبلغ 4.436.240.000 ریال موجودی اولیه اعضا میباشد که در حساب بانک بلوکه شده است. مبلغ 6.969.260.000 ریال نیز مبلغ تعهد شده سهام داران میباشد که بر اساس تصمیم مجمع تا یکسال باید جمع آوری و به حساب شرکت منظور شود.
بر همین اساس جهت متمرکز کردن نحوه دریافت تعهدات و صدور برگه های سهام، پس از بررسی نرم افزارهای متعدد، نرم افزار "CRM RAVESH" شرکت فارسیکام انتخاب و خریداری گردید. بعد از پیاده سازی این نرم افزار طی یک فرایند فشرده تمامی اطلاعات بیش از 2000 سهام دار شرکت به این سامانه منتقل گردید. همچنین تمامی پروندههای سهام داران اسکن و به سامانه منتقل گردید. همچنین در همین زمان به جهت معرفی شرکت و تمرکز اطلاعرسانیها، وبسایت شرکت نیز فعال و با آدرس اینترنتی www.ttotsh.ir در دسترس سهام داران محترم قرار گرفت.
لازم به توضیح است که این سامانه در سمینار مدیران عامل توسعه و عمران کشور در شیراز معرفی و با استقبال گسترده مدیران عامل شرکت های توسعه و عمران کشور روبرو گردید. هم اکنون با همکاری و هماهنگی شرکت توسعه و عمران شهرستان طرقبه شاندیز، این سامانه در چندین شهرستان راه اندازی و آماده کار می باشد.
2- مرکز معاینه فنی شماره (2) شهر طرقبه
یکی از پروژه های مهم که صورت جدی از سوی شرکت توسعه و عمران در بدو امر پیگیری شد، پروژه احداث مرکز معاینه فنی شماره دو شهر طرقبه میباشد. بر اساس مصوّبه شورای اسلامی شهر طرقبه و حمایت مسئولانه جناب آقای حسینی فرماندار محترم شهرستان، امتیاز راهاندازی این مرکز به شرکت توسعه و عمران شهرستان واگذار شد. در همین خصوص با حمایت شهردار محترم شهر طرقبه جناب آقای خادم پیر، قرارداد مشارکت با شهردای طرقبه، برابر با قرارداد مشارکت مرکز معاینه فنی شماره یک آماده و زمینی به وسعت تقریبی 4000 متر جهت این مهم ازسوی شهرداری محترم معرفی شد. همزمان با آماده شدن قرارداد جهت امضاء، شهردار محترم، دو نامه از سوی استانداری خراسان رضوی به شهرداری طرقبه ارسال شد، مبنی بر این که تا مشخص شدن برنامه جامع 5 ساله مراکز معاینه فنی کشور، از صدور هرگونه مجوز جدید یا مجوز افزایش خط جلوگیری شود. بر این اساس پروژه معاینه فنی در این مرحله متوقف شد و پیگیری جهت به نتیجه رسیدن این مهم همچنان ادامه دارد.
3- پروژه شماره گذاری پلاک خودرو
این پروژه قبل از تأسیس شرکت توسعه و عمران شهرستان از سوی آقای مجید کریمیان نماینده هیأت موسس که در فرمانداری شهرستان طرقبه شاندیز مشغول به کار بودند، پیگیری شده و مصوبه شورای ترافیک شهرستان را نیز اخذ کرده بود. همزمان با مطرح شدن واگذاری این امتیاز به یک شخص حقیقی، با پیگیریهای آقای قالیباف، عضو محترم هیأت مدیره که با هزینه شخصی به تهران سفر و از طریق مرکز موضوع را پیگیری کرده بودند، ضمن کنسل شدن امکان واگذاری این امتیاز به یک شخص حقیقی، موضوع از طریق چندین مورد مکاتبه با نیروی محترم انتظامی استان به صورت جدی وارد فاز پیگیری گردید.
در نهایت بعد از پیگیریهای بسیار به دلایل زیر موضوع فعلا از حوزه پیگیری این شرکت خارج و انشا... در آینده در صورت تغییر موارد، مجدد بررسی خواهد شد.
- بر اساس پیگیریها مشخص شد که ناجا هیچگونه برنامه ای برای افزایش مراکز تعویض پلاک خودرو ندارد.
- مشخص شد که در صورت صدور مجوز، فقط جواز به نام شرکت صادر خواهد شد و شرکت باید زمین با کاربری مورد نظر در اختیار ناجا قرار دهد. تجهیز، راه اندازی، استخدام پرسنل و تمامی اقدامات توسط شرکت ناجا انجام و فقط درصدی از موضوع قرارداد طبق توافق به حساب شرکت واریز خواهد شد.
با توجه به مراتب مذکر فعلا برنامه ای برای پیگیری این موضوع از سوی شرکت وجود ندارد.
4- پروژه کارخانه تولید نبات با ظرفیت 8تن در روز
یکی از مواردی که از سوی شرکت توسعه و عمران به صورت جدی بررسی شد، پروژه احداث کارخانه تولید نبات میباشد. بر همین اساس در مرحله اول پروانه تأسیس این کارخانه از اداره صنعت، معدن و تجارت اخذ شد. در مرحله بعد تحقیقات گستردهای جهت خرید قطعات کارخانه انجام شد و چندین مورد بازدید از کارخانههای مختلف و همچنین مذاکرات متعددی با شرکتهای تولید کننده قطعات صنعتی و فنّی کارخانه انجام شد. در نهایت بعد از پیگیریهای متعدد کارشناسی و جلسات متعدد با کارشناسان و افراد فعّال در حوزه تولید و بازرگانی به این نتیجه رسیدیم که فعلا امکان فعّالیت در حوزه مورد نظر مناسب نبوده و شرایط برای ورود شرکت به حوزه تولید صنعتی فراهم نمیباشد.
5- تشکیل شرکت فنّی مهندسی نگار آفرینان پایا شهر ارغوان
شرکت توسعه و عمران شهرستان طرقبه شاندیز در راستای کادر سازی، تربیت نیروی ماهر و مدیر جهت انجام پروژههای عمرانی و معماری و همچنین در راستای شرکت در مزایدهها و مناقصات فنّی مهندسی شهرداری و سایر ادارات و سازمانهای شهرستان، اقدام به تشکیل، ثبت و راهاندازی شرکت فنی مهندسی نگار آفرینان پایا شهر ارغوان نموده است. از مجموع 100درصد سهام این شرکت 51.3 درصد متعلق به شرکت توسعه و عمران شهرستان طرقبه شاندیز و مابقی متعلق به سهام داران آن خواهد بود. اعضای هیأت مدیره شرکت نگار آفرینان پایا شهر ارغوان به شرح زیر میباشند.
1- آقای مجتبی ارغوانی طرقدری
2- آقای علی مشکین فر
3- آقای علی حبیب زاده (مدیرعامل)
4- آقای حمید شمس طرقبه (نایب رئیس هیأت مدیره)
5- خانم عاطفه موسوی نژاد
6- خانم سوسن شیروانی مقدم
7- آقای جواد برزگر (عضو هیأت مدیره شرکت توسعه و عمران شهرستان و رئیس هیأت مدیره شرکت نگار آفرینان پایا شهر ارغوان)
لازم به توضیح است که این شرکت هم اکنون قرارداد یک پروژه با شهرداری طرقبه را امضاء نموده و در حال انجام آن می باشد. همچنین قرارداد بازسازی ساختمان اقامتی شرکت توسعه و عمران نیز با این شرکت بسته شده و هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
6- جمع آوری تعهدات سهامداران شرکت توسعه و عمران و صدور برگههای سهام
یکی از موارد مهم و اساسی که هیأت مدیره در ابتدای کار به صورت جدی آن را پیگیری نمود، جمع آوری مبالغ تعهد شده سهامداران بود. با توجه به وضعیت بسیار آشفته اقتصادی و نیاز خانواده ها به مبالغ ریالی و همچنین با توجه به مصوبه مجمع محترم مبنی بر جمعآوری تعهدات در فرصت یکساله، آخرین زمان برای تسویه تعهدات 29/12/1397 در نظر گرفته شد. مبلغ 6.969.260.000 ریال کل سهام های تعهد شده می باشد که مبلغ 4.373.971.001 ریال تا تاریخ 29/12/1397 از تعهدات جمع آوری و برگههای سهام آنها صادر و تحویل شد. در سال 1398 طی چندین مرحله با سهامدارانی که جهت تعیین تکلیف به شرکت مراجعه نکرده بودند تماس حاصل شد. در نهایت طی یک نامه کتبی میزان بدهی سهامداران به آنها اعلام و یک فرصت دوباره برای تسویه به سهامداران داده شد. بعد از اتمام فرصت مجدد، آخرین اخطاریه از طریق روزنامه رسمی اعلام و به تمامی سهامدارانی که نسبت به تسویه تعهد خود اقدام نکرده بودند، اعلام رسمی شد.
7- پروژههای شرکت توسعه و عمران در منطقه گردشگری چالیدره
خلاصه مکاتبات شرکت توسعه و عمران با شرکت گردشگری نمونه چالیدره حاکی از این موضوع است که این شرکت بیش از 20 مکاتبه در خصوص واگذاری غرفه های فاز یک و قایقرانی چالیدره به شرکت توسعه و عمران داشته است. یکی از مواردی که در خصوص تشکیل شرکتهای توسعه و عمران بسیار مطرح و در خصوص اجرای آن مباحث زیادی شده است ماده 5 قانون تشکیل این نوع شرکتها میباشد. آنطور که از مفاد این قانون پیداست، شرکتهای دولتی میتوانند پروژه ها و املاک قابل واگذاری خود را با ترک تشریفات به شرکتهای توسعه و عمران واگذار نمایند.
با اینکه این مکاتبات ماهها قبل از واگذاری غرف چالیدره انجام شد. امّا مجموعه مدیران تصمیم گیر در حوزه چالیدره از کنار مفاد قانونی این مکاتبات به راحتی گذشته و ابتدا سطح روی آب و قایقرانی چالیدره را به مزایده گذاشته و آگهی آن را منتشر نمودند. با همکاری مشاورین محترم شرکت، اسناد شرکت در مزایده خریداری و شرکت توسعه و عمران با برگزاری جلسات متعدد آنالیزی دقیق از میزان درآمد و هزینه های قایقرانی چالیدره، مبلغ 132.000.000.000ریال را برای سه سال پیشنهاد نمود. بعد از اعلام نتایج مزایده مشخص شد که یکی از سهامداران شرکت توسعه و عمران با رقم 142.000.000.000 ریال برنده مزایده شده اند.
در مرحله دوم تعداد 27 غرفه فاز یک به مزایده گذاشته شد. باز هم مکاتبات متعددی انجام شد. متاسفانه باز هم مکاتبات مورد توجه قرار نگرفت و مزایده برگزار شد. شرکت بر اساس راهبرد حضور حتمی در چالیدره در مزایده 27 غرفه شرکت نمود. با بررسیهای زیادی که انجام شد، قیمت غرفههای مختلف با تلورانسی بین 20 تا 100 درصد کارشناسی شد. اسناد مزایده خریداری و شرکت در مزایده منطقه نمونه گردشگری شرکت نمود. از مجموع 27 غرفه شرکت برنده 5 غرفه شد. 20 غرفه به یک بهره بردار و دو غرفه دیگر توسط دو بهره بردار دیگر تعیین تکلیف گردید.
غرفه هایی که شرکت توسعه و عمران در مزایده برنده شد به شرح زیر می باشد.
1- غرفه شماره شش به مساحت حدودا 13 متر مربع با کاربری خشکبار و عسل بستهبندی
2- غرفه شماره هفده به مساحت حدود 30 متر مربع با کاربری فست فود
3- غرفه شماره بیست و پنج به مساحد حدود 7 متر مربع با کاربری فرچیپس و تخمه داغ و پاپ کرن
4- غرفه شماره سی و سه به مساحد حدود 335 متر مربع در دو طبقه با کاربری کشتی پذیرایی در سطح آب
5- غرفه شماره سی و پنج به مساحت حدود 5 متر مربع با کاربری بلال
مبلغ مقطوع اجاره غرف 4.995.222.219 (چهارمیلیارد و نهصد و نود و پنج میلیون و دویست و بیست و دو هزار و دویست و نوزده ریال) می باشد.
8- تشکیل جلسات هیأت مدیره و بازرسین
از زمان تشکیل رسمی هیأت مدیره در تاریخ 24/02/1397 تعداد 15 جلسه رسمی با حضور موثر تمامی هیأت مدیره و بازرسین محترم برگزار گردید. برای جلوگیری از اسراف و تبذیر و کاهش هزینهها، تمامی سیستمهای کامپیوتری و میزهای اداری به صورت امانی از سوی مدیرعامل محترم تامین گردید و شرکت در این خصوص هزینه قابل توجهی انجام نداده است.
9- صدور برگه های سهام
پاسخگویی به مراجعات حضوری کلیه اعضا به صورت مرتب انجام شد. شرکت در تمام ایام سال به جز روزهای تعطیل پاسخگوی سهام داران عزیز بوده و تعداد 1507 برگه سهام تا 29/12/1397 صادر شده است. این معادل صدور 75.35 درصد برگههای سهام اعضا میباشد.
10- جذب سهام داران جدید در قالب تبصره 3 ماده 7
در تبصره 3 ماده 7 تصریح شده است که شرکت باید همواره امکان واگذاری سهام به اعضای جدید را فراهم کند. همچنین در تبصره یک ماده 10 اساسنامه تصریح شده است که: حداقل سهام هر عضو نباید از نیم در ده هزارم میزان سرمایه تعاونی کمتر باشد، همچنین حداکثر سهم هر عضو در زمان تأسیس و طول فعالیت نباید از نیم درصد سرمایه تعاونی تجاوز کند. بر این اساس با توجه به سرمایه ثبت شده شرکت (11.405.500.000) سقف سهم هر عضو می تواند تا 5700 سهم افزایش پیدا کند. بر همین اساس شرکت توسعه و عمران شهرستان طرقبه شاندیز اقدام به پذیرش تعداد 90 عضو جدید نموده است. مبلغ دریافتی از اعضاء جدید میزان 1.156.609.000 ریال میباشد.
11- پروژه اقامتی شرکت توسعه و عمران
همزمان با راهاندازی غرف چالیدره و شروع گردش مالی مناسب برای شرکت و پوشش دادن هزینههای جاری، نیاز به یک انبار بزرگ جهت پشتیبانی غرفههای چالیدره احساس شد. بر این اساس یک باب منزل مسکونی قدیمی (منزل شهید سلیمانزاده) در محله قلعهنو به صورت کامل برای مدت 5 سال به رهن کامل در اختیار گرفته شد. این منزل با بیش از 30 متر حاشیه خیابان و داشتن حیاطی بزرگ و خانههای متعدد قدیمی، جهت طراحی و راهاندازی یک مرکز اقامتی مناسب تشخیص داده شد. بر همین اساس عملیات بازسازی این منزل انجام شده و به زودی سوئیتهای اقامتی آن افتتاح خواهد شد. بر همین اساس به زودی دفتر شرکت نیز به همین ساختمان منتقل خواهد شد.
12- پروژه احداث نیروگاه خورشیدی
این پروژه به دلیل افزایش بسیار ناگهانی و غیرمنطقی قطعات وارداتی نیروگاه فعلا در دستور کار هیأت مدیره نمیباشد. امّا همچنان به عنوان یکی از پروژه های سودآور مد نظر خواهد بود. به محض اینکه شرایط اقتصادی کشور اجازه واردات قطعات نیروگاه را با قیمت مناسب بدهد، نسبت به پیگیری مجدد مراحل اخذ پروانه احداث نیروگاه اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
14- پروژه پمپ گاز شهر طرقبه
یکی دیگر از پروژه هایی که شرکت به صورت خیلی جدی و کارشناسی بررسی نمود، پیشنهاد اجاره پمپ گاز شهر طرقبه از سوی اعضای محترم شورای اسلامی شهر طرقبه میباشد. پیشنهاد شرکت توسعه و عمران شهرستان طرقبه برای پمپ گاز شهر طرقبه به دلیل زیانده بودن شدید آن در سالهای گذشته و همچین استهلاک بالای دستگاه به صورت کاملا منطقی به شهرداری طرقبه ارائه گردید که مورد توجه قرار نگرفت. با توجه به اینکه شهرداری برای واگذاری آن اعلام مزایده رسمی نموده و کارشناس محترم مبلغ حدود شانزده میلیون تومان اجاره ماهیانه برای آن در نظر گرفت، ضرورت شرکت در مزایده و پیگیری آن نیز از طرف شرکت از بین رفت و بر همین اساس با توجه به عدم توجیه مالی شرکت توسعه وعمران از حضور در مزایده آن صرف نظر نمود.
15- پروژه اجاره کلی مغازههای شهرداری موسوم به پاساژ شهرداری
بنا به پیشنهاد شورای اسلامی شهر طرقبه قرار شد، شرکت توسعه و عمران متولی بهرهبرداری از این مغازهها شده و کلیه آنها را با قیمت پیشنهادی خود اجاره نماید. بر همین اساس پیشنهاد کلی شرکت توسعه و عمران به شهرداری و شورای شهر اعلام شد. با توجه به اینکه کارشناسی شرکت توسعه و عمران جهت نرخ اجاره مغازهها بسیار منطقی بوده و شهردار محترم نیز تمایلی به واگذاری آن با نرخ پیشنهادی شرکت توسعه و عمران نداشته و اجاره بیشتر از آن نیز در شرایط فعلی توجیه اقتصادی نداشت، شرکت از ادامه پیگیری روند اجاره مغازههای پاساژ شهرداری به صورت کلی صرف نظر نمود.
16- پیگیری خرید سهام سد چالیدره با همکاری جناب آقای دکتر دهقان عضو محترم حقوقدانان شورای نگهبان
یکی از خواستههای به حق مردم شهرستان طرقبه شاندیز، سهیم شدن در منافع فراوان منطقه نمونه گردشگری چالیدره میباشد. بر همین مبنا، شرکت توسعه و عمران شهرستان از ابتدا تشکیل، پیگیری و درخواست نمودن این خواسته برحق مردم شهرستان را در اولویت کاری خود قرار داد. این موضوع در جلسه دیدار با آقای دکتر دهقان نماینده اسبق مردم محترم شهرستان طرقبه شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی مطرح و با حمایت ایشان در مسیر پیگیری جدی قرار گرفت. بر همین مبنا مدیرعامل شرکت توسعه و عمران در یک مصاحبه مفصل با فصلنامه چشمه عسل، مطالبه مردم شهرستان را از استاندار مطرح کردند. این خواسته طی یک نامه مفصل به دفتر استاندار ارسال و در یک مقطع زمانی دیگر، اصل نامه مجدد به دست خود استاندار داده شد. مجموع پیگیری ها منجر به برگزاری جلسه با حضور جناب آقای دکتر دهقان، جناب آقای حسینی فرماندار، جناب آقای خادم پیر شهردار طرقبه و جناب آقای غلامی ریاست محترم شورای اسلامی شهر طرقبه گردید. در این جلسه آقای دکتر دهقان بر حق مردم شهرستان در سهیم شدن از منافع منطقه گردشگری چالیدره تاکید کرده و خواستار واگذاری قسمتی از سهام سازمان همیاری های استانداری و شهرداری طرقبه به مردم شهرستان طرقبه شاندیز شدهاند. نظر به رضایت ضمنی جناب استاندار از این موضوع، همچنان پیگیر اجرایی شدن این خواسته بر حق مردم شهرستان طرقبه شاندیز هستیم.
16- مواردی دیگر از پیگیریهای انجام شده و یا در حال انجام
در طول 6 ماهه دوم سال 1397 که شرکت رسما تأسیس و فعالیت خود را آغاز نمود، پروژهها، طرحها و پیشنهادات زیادی از سوی دوستان سهامدار، اعضای هیأت مدیره، مدیران شهرستان و دلسوزان شهر ارائه شد. تمامی آنها در دفتر مخصوصی ثبت و به صورت مورد به مورد پیگیری و بررسی و کارشناسی شد. در این میان صدها جلسه و ساعتها وقت برای بررسی هر کدام از پیشنهادات صرف شد تا آنها که منطقیتر و اجراییتر هستند شناسایی شوند. آنچه در ذیل به صورت تیتروار اشاره شده است تنها تعدادی از مهمترینهای آن میباشد که صرفا جهت اطلاع اعضای محترم مجمع ارائه شده است و گرنه موارد آنها بسیار بیشتر از آنچه درج شده میباشد.
- 1- جلسه با دهیاریهای روستاهای بخش طرقبه
- 2- پیگیری مکاتبات انجام شده توسط فرمانداری در خصوص اخذ مجوز پمپ بنزین
- 3- عقد قرارداد با شرکت کارگزاری بیمه آقای گرامی
- 4- برگزاری جلسات متعدد در خصوص بازیافت
- 5- پیگیری و بازدید از پروژه پیشنهادی جناب آقای دکتر دهقان در روستای نقندر
- 6- پیگیری و بازدید از پروژه پیشنهادی جناب آقای دکتر دهقان در روستای ازغد
- 7- پیگیری اولیه در خصوص ایده راه اندازی اتوبوس گردشگری در شهرستان
- 8- راه اندازی کارگروه گردشگری با محوریت جناب آقای شاکری شهردار اسبق طرقبه
- 9- راه اندازی کارگروه محیط زیست با محوریت جناب آقای نادر شبانی
- راه اندازی کارگروه خدمات بیمه ای با محوریت جناب آقای احمد گرامی
- پیگیری و بررسی نحوه اخذ مجوز حمل و نقل برون شهری از اداره راه و شهرستازی
- پیگیری و بررسی نحوه صادرات محصولات خشکبار شهرستان به کشور عراق از طریق برگزاری جلسه با آقای دکتر بهزاد رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق
- برنامه ریزی و پیگیریهای اولیه در خصوص اخذ پروانه فعالیت گردشگری سلامت، احداث اقامتگاه بومگردی و کمپ های گردشگری، توسعه بازارهای صنایع دستی و ...
- پیگیری در خصوص خرید و یا اخذ مجوز ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری (بند ب)
- پیگیری و مکاتبه با استانداری خراسان جنوبی، در خصوص خرید سهام سد چالی دره به نفع مردم شهرستان. (توضیح اینکه خراسان جنوبی درصدی از سهام سد چالیدره طرقبه را در اختیار دارد.)
- پیگیری و برگزاری جلسات متعدد در خصوص طرح پیست دوچرخه سواری در سد چالیدره
- انجام زون بندی شهرستان و انجام تحقیقات میدانی و شناسایی ظرفیتهای شهرستان
- پیگیری و بررسی کارشناسی نحوه اخذ مجوز بهره برداری از ارغوانهای شهرستان از طریق اداره منابع طبیعی شهرستان
- پیگیری و بررسی کارشناسی نحوه اخذ مجوز بهره برداری از گیاهان دارویی شهرستان طرقبه شاندیز از طریق اداره منابع طبیعی شهرستان
- رایزنی با مدیران عامل شرکتهای توسعه و عمران کشور و همفکری و همافزایی در راستای پیشبرد اهداف مندرج در قانون شرکتهای توسعه و عمران کشور
در نهایت میتوان اینطور بیان کرد که شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان طرقبه شاندیز در بدترین شرایط اقتصادی تشکیل و فعال شد. به طوری که در هنگام پذیره نویسی نرخ دلار بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی مبلغ 1200تومان و در هنگام ثبت رسمی شرکت که حدود 12 ماه بعد از آغاز پذیره نویسی شکل گرفت، نرخ دلار در بازار آزاد ایران رقمی معادل 17500 تومان خرید و فروش میشد.
مجموعه مدیریت شرکت توسعه و عمران شهرستان در راستای کنترل هزینههای جاری شرکت که در راستای افزایش بی سابقه قیمتها و تورم شدید کالاها و ملزومات مصرفی تبلور یافته است، توانست رقمی نزدیک به 70 میلیون تومان که باید برای خرید تجهیزات اداری و کامپیوتر و... هزینه میشد را صرفه جویی نماید. علاوه بر آن شرکت توانست با جذب 90 سهامدار جدید مبلغ 11.405.500.000 ریال از محل فروش سهام جدید، نقدینگی شرکت را افزایش دهد.
همچنین در همین راستا علاوه بر حفظ نقدینگی کامل، توانست از محل سود اوراق مشارکت بانکی و سود سپرده های بانکی نیز مبلغ 476.514.407 ریال به دارایی شرکت بیافزاید. تلاش مجموعه هیأت مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان طرقبه شاندیز این است که با درایت و آرامش و دوری از هیجانات کاذب اقتصادی و سرمایهای مسیری مطمئن با پایین ترین خطر ریسک پذیری را ریل گذاری نماید، تا قطار پیشرفت و ترقی این شرکت بتواند هرچند آرام و آهسته، اما مطمئن و تاثیر گذار به سمت توسعه و عمران شهرستان حرکت نماید.
و من الله التوفیق
اول مردادماه 1398
دیدگاه خود را بنویسید